top of page

קונסטרוקטור כבעל תפקיד מכריע בעמידתו האיתנה של ביתך החדש

חלום ביתך החדש עומד להתגשם? ההתרגשות גדולה ולצידה חרדות ולא מעט כאבי ראש? אכן לבנות בית זה לא עניין של מה בכך, זהו תהליך ארוך ומיגע עם ידיעה כיצד הוא מתחיל ואי בהירות גדולה מתי ואיך הוא מסתיים.





מה חשוב בתהליך

הכל חשוב, מהפרטים הקטנים ביותר ועד הגדולים. בעיות בפרט קטן יכולות ליצור תגובת שרשרת ולהעיב על דברים מהותיים מאוד. יחד עם זאת, יש לתת תשומת לב בלתי מתפשרת לכל מה שקשור לבטיחות ולעמידתו האיתנה של הבית, בית חלומותיך והקן החם של משפחתך. רבים הם אנשי המקצוע המלווים את תהליך הבנייה כמו עובדי בניין, מהנדסי בניין, מנהל עבודה, חשמלאים, אינסטלטורים ומהנדסי אינסטלציה, מסגרים וזו רק רשימה חלקית. קונסטרוקטור הוא אחד מבעלי המקצוע החשובים בתהליך אם לא החשוב ביותר.


מה הוא תפקידו של קונסטרוקטור?

קונסטרוקטור הוא למעשה מהנדס בניין והוא האחראי על בנייתה, תקינותה וחוזקה של הקונסטרוקציה. בדיוק כמו כל מכונית הבנויה על שילדה שתומכת בה, כך בית, בניין וכל מבנה, נתמכים על ידי שלד, קונסטרוקציה אשר בלעדיה שום מבנה לא יכול לעמוד בבטחה. קונסטרוקטור בקשר עם כל בעלי המקצוע השותפים לתהליך, כאשר הוא בודק באופן יסודי את איכותם של חומרי הבנייה, החיבורים לתשתיות השונות כמו מים, חשמל וגז. הקונסטרוקטור בודק את תנאי השטח ויכולתם להחזיק ולתמוך במבנה. הוא בקשר עם הארכיטקט, עובר על השרטוטים והתכניות ובודק את היתכנותן המעשית הן מבחינת האפשרויות הטכניות והן מבחינה בטיחותית.


קונסטרוקציה של בית פרטי

קונסטרוקציה של בתי יוקרה פרטיים תמיד מורכבת ודורשת מקצועיות רבה לצד יצירתיות מצד כל האחראים על התכנון. אדריכלות לבתים פרטיים דומה לאמנות כאשר אדריכלים מפתיעים בכל פעם מחדש, מאתגרים את הדמיון וברחבי העולם מוקמים בתים פרטיים עוצרי נשימה. קונסטרוקטור טוב ומנוסה מנצח בעבודתו על המורכבות של הקונסטרוקציה על פי דמיונו של הארכיטקט, כאשר ניצב בפניו אתגר לא פשוט וחשוב ביותר, שמירה על כללי הבטיחות תוך ווידוי מלא כי הקונסטרוקציה מסוגלת לתמוך במבנה כולו. דוגמה קיצונית לכך תהיה בתים פרטיים אשר נבנו על צלע הר במקומות שונים בעולם, כאשר על הקונסטרוקטור לתכנן את הקונסטרוקציה על פי הדרישות והמוגבלות של תנאי השטח.


תפקיד כל כך חשוב כמו קונסטרוקטור, איך בוחרים?

אכן קונסטרוקטור הוא תפקיד חשוב ביותר ובלעדיו לא ניתן להתחיל בתהליך. ללא אישור של קונסטרוקטור מוסמך לא ניתן לקבל את האישורים המתאימים ובכללם היתר בנייה פורמלי מהרשות העירונית. חברת בנייה מקצועית ומסודרת מעסיקה בעלי מקצוע מקצועיים, מוסמכים ומנוסים. רק דרך חברת בנייה מסודרת אשפר להיות שקטים ולהתחיל את תהליך הבנייה ללא דרגות. חברה מקצועית מספקת את כל הצרכים של תהליך הבנייה ומשמשת כאבא ואימא לקראת הולדתו של ביתך החדש. את הקונסטרוקטור יש לבחור רק דרך חברה בעלת מוניטין ובעלת ניסיון מוכח והמלצות מלקוחות מרוצים.



לא מתפשרים כשבונים חלום

המון מזל טוב מגיע לך עם התחלת התהליך של בניית בית חלומותיך. זהו אולי אחד הרגעים המשמעותיים בחייך ובהנחה כי התהליך יעבור בשלום וביתך יוקם לתפארת, בשנים הבאות זה יהיה מבצרך, הקן החם של משפחתך, המקום הבטוח אליו תמיד נעים לחזור. אין יותר חשוב בניהול תהליך בניית ביתך משמירה על כללי הבטיחות והבטחה כי הבית יהיה מקום בטוח לגור בו. חשוב כי הבית יהיה תקין ולא חלילה יהפוך לצרת חייך על שלל הבעיות, התיקונים וההוצאות הכספיות אשר יאבדו שליטה. לכן לא מתפשרים בבחירת אנשי המקצוע ומאפשרים לחברה מקצועית ומנוסה לנהל עבורך את התהליך. קונסטרוקטור מנוסה ובעל הסמכה, בוחרים רק דרך חברה.

bottom of page