top of page

שירותים של מהנדס בניין ואדריכל

שירותים של מהנדס בניין ואדריכל – גם לאנשים פרטיים ולא רק לקבלנים

האם השירותים הניתנים על ידי מהנדס בניין או אדריכל עבור אנשים פרטיים שונים מאשר השירותים הניתנים לקבלנים, חברות או עסקים גדולים? האם מהנדס בניין או אדריכל מעניקים שירותים מיוחדים בנוסף לשירותים הרגילים? מהי ההשכלה שאתם צריכים לבדוק שיש לאנשי המקצוע לפני שאתם שוכרים אותם? כל התשובות לפניכם.

ההבדל בין אנשים פרטיים לבין קבלנים או חברות גדולות

כאשר אנשים פרטיים בוחרים מהנדס בניין עליהם לבדוק היטב באיזה סגנון הוא מתמחה. כאשר קבלנים, חברות או בעלי עסקים בוחרים מהנדס בניין עליהם לשים דגש על העבודות הקודמות שלו ולבחון האם הוא מתאים לעבודות מסוג זה. לא משנה אם מדובר על בנייה פרטית או ציבורית, כיום כבר נהוג לתכנן הכל מראש ולא לבנות בצורה שמתאימה לכולם ואחד הדברים שנפוצים כיום לעומת העבר הוא שכיום ניתן לשלב בין מספר סגנונות יחד באותו המבנה.

בנוסף לכך, יש הבדל בין השירותים להם זקוקים אנשים פרטיים לעומת קבלנים או חברות גדולות. קבלן גדול למשל אשר מתכנן בנייה של מבנה ציבורי ישכור את שירותיו של מהנדס בניין עם ניסיון בהנדסה אזרחית. לעומתו, אדם פרטי ייעזר דווקא במהנדס בניין עם ניסיון בבנייה ותכנון של בתים פרטיים. אגב, את ההתמחות שלו, מקבל מהנדס בניין בעיקר בשל הניסיון שלו ולאו דווקא בגלל לימודים מורחבים של תחום כזה או אחר.

להציל חיי אדם - לבנות בהתאם לדרישות

תחום ההנדסה למעשה מתחלק לשניים: הנדסה של מבנים פרטיים והנדסה של בנייה ציבורית / אזרחית. בשנת 1958 נחקק חוק האדריכלים והמהנדסים ולמעשה רק בעלי רישיון לעסוק בתחום אכן יכולים לתכנן עבורכם את ביתכם או משרדכם. תפקידו העיקרי של מהנדס בניין או אדריכל הוא קודם כל להציל חיי אדם ואת זה הוא עושה על ידי תכנון מקדים ובדיקה מקיפה את תהליך הבנייה.

ההסמכה של מהנדס בנין ואדריכל

החוקים ותקנות קובעים כי רק מהנדס בניין או אדריכל מוסמך יכולים לבצע פעולות מסוימות כמו הנדסה כימית, אדריכלות נוף, תכנון המבנה, הגשת תכניות, פיקוח וליווי הבנייה ועוד. בכוחם של אנשי מקצוע לשנות תכניות בנייה או לשנות חשיבה של אדם פרטי או קבלן שתכנן משהו אחד אבל בפועל המציאות מצריכה אותו לבנות בצורה אחרת לגמרי.

כל מהנדס בניין או אדריכל מציע בנוסף להסמכה הרגילה שלו גם שירותים נוספים כמו עזרה בניסוח חוות דעת עבור בית המשפט, ייעוץ בנושא העלויות של הבנייה, בנייה תת קרקעית ועוד דברים שאינם כלולים בהסמכה הרגילה של בעל המקצוע.

לבחור את אנשי המקצוע הנכונים ולסגור הכל מראש

הדבר החשוב ביותר כאשר בוחרים מהנדס בניין או אדריכל הוא לבחור איש מקצוע עם ההסמכה הנכונה ועם המקצועיות המתאימה כדי שתוכלו אכן לקבל את התוצאה המצופה. בנוסף, מומלץ מאוד לבצע תיאום ציפיות מוקדם ולראות שאתם ואיש המקצוע פועלים בראש אחד למען המטרה העיקרית.

לא משנה אם אתם מתכננים בניית מבנה בסקטור הפרטי או הציבורי, מהנדס בניין וקונסטרוקטור מקצועיים הם אנשי מפתח בתהליך – ואם ברצונכם להבטיח שהפרויקט יתנהל בצורה המוצלחת לה אתם מקווים – זו בחירה שעליכם לעשות בחוכמה.

כיצד נוכל לדעת שהמהנדס שבחרנו אכן מחזיק בניסיון הדרוש?

ובכן, בנקודה זו, לא נותר לנו אלא להזכיר שאנשי מקצוע המחזיקים בניסיון נסמכים לא מעט גם על המלצות מאת לקוחות עבר, ארגונים, מוסדות ואנשים פרטיים שבכוחם להעיד על היכולת המקצועית ועל אופי השירות שקיבלו. לכן, יהיה זה בהחלט כדאי לבקש המלצות לפני בחירת החברה שתספק לכם את המענה המקצועי.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

לבחור מהנדס לבית פרטי – הבחירה החשובה ביותר

לבחור מהנדס לבית פרטי – הבחירה החשובה ביותר מדוע אנחנו צריכים מהנדס בניין כאשר אנחנו מתכננים בניה של בית פרטי? אלו שירותים מציע לנו מהנדס בניין? האם מהנדס הבניין צריך ללוות אותנו מתחילת התהליך או שהוא

bottom of page